Labbet!

Välkommen till Labbet, en experimentell och banbrytande scenkonstserie presenterad av Regionteatern! Här möts nyfikenhet och nyskapande i en fantastisk blandning av drama, humor, glädje och spänning. Genom en rad innovativa evenemang strävar vi efter att utforska nya uttryck och experimentera oss fram inom scenkonstvärlden.

Labbets unika och spännande evenemang består av både läsningar av manus, så kallade ”Readings”. Dessa framträdanden utmärker sig genom att skådespelarna använder minimalt med rekvisita och kostymer, vilket ger publiken en rå och intensiv upplevelse av dramat och skapar överraskningar längs vägen.

Labbet är Regionteaterns sätt att bjuda in både nya och erfarna scenkonstentusiaster till en upplevelse som inte liknar något annat. Genom att kasta oss in i det okända och våga utmana konventioner bjuder vi in till en värld där allt är möjligt och där nyfikenhet och utforskande går hand i hand med den kreativa processen.

Så om du är redo att uppleva scenkonst där humor möter drama, glädje möter spänning och nyfikenhet möter överraskningar, tveka inte att dyka in i Labbet. Låt Regionteaterns unika och nyskapande evenemang ta dig med på en resa genom scenkonstens experimentella scen, där du garanterat kommer att hitta både inspiration och underhållning.

Kom och upplev Labbet – en plats där det nya och spännande väntar på att bli upptäckt.

Våga vara nyfiken och låt dig överraskas av våra scenkonsthantverkare.

Vi ses på Regionteatern!

Labbet: Reading Gabriel 19/5 kl. 19

Gabriel är en teaterpjäs skriven av den svenska dramatikern Martina Montelius. Pjäsen fokuserar på relationer, kärlek, och sorg, med en blandning av humor och allvar.

Gabriel är en intim och gripande berättelse som utforskar hur människor hanterar förlust och sorg och hur detta påverkar deras relationer med andra människor. Montelius har en förmåga att skapa realistiska och komplexa karaktärer, vilket gör att publiken kan känna igen sig i deras känslor och upplevelser.

Den här pjäsen är en stark och emotionell skildring av kärlek, sorg och personlig tillväxt, med en balanserad blandning av humor och allvar som gör den både underhållande och tankeväckande.