Scen Torsdag

Veckans mest aktuella och mänskliga möte som får oss att tänka och känna

Scen Torsdag är en del av Regionteaterns Medborgarscen, vars idé är att låta nya röster komma till tals på våra scener. Scen Torsdag är en serie unika torsdagar som ger plats åt aktuell scenkonst, Medborgarperformance, konserter, samtal, paneldebatter, föreläsningar, workshops och fester! På Medborgarscenens Scen Torsdag kan vi vara med, skapa och påverka. Och vi kan vara säkra på att vi kommer hem lite klokare och med ett vidare perspektiv på livet.

TEMA – Våren 2022

10/3 – ÄLSKADE ARABY, 2 ÅR SENARE – Vad har hänt i stadsdelen sen vi gjorde Medborgarföreställningen Älskade Araby våren 2020?

24/3 – MITT OCH ERT KARLSHAMN –  Vi undersöker och sätter staden under lupp med hjälp av medborgares berättelser och vittnesmål.

28/4 – NYBYGGARE – En kväll om utvandrarbygden och om att starta om på en ny plats.

Biljetter och information