Des gestes blancs

Ömsint samspel mellan far och son

I en lek med kroppars obalans försöker far och son hitta jämvikt och samförstånd. Des gestes blancs är en öm, humoristisk och eftertänksam föreställning där Sylvain Bouillet och hans 8-åriga son Charlie utforskar sin fysiska och känslomässiga relation. Tillsammans stöter de på hinder som bara kan övervinnas genom ömsesidigt förtroende. Sonen följer i sin fars fotspår, fadern imiterar sonen.
Det blir en varm och ömsint härmningslek som både undersöker faderns och pojkens identitet och som på ett poetiskt vis speglar olika åldrar hos den manliga kroppen. En upptäcktsresa för både vuxen och barn.

Samproduktion: Les Hivernales CDCN d’Avignon. Le Cratère – Scène nationale d’Alès. CCN Malandain Ballet Biarritz. Le Pacifique CDCN Grenoble in the frame of the choreographic contest (Re)connaissance 2016
Stöd: KLAP, Maison pour la danse de Marseille. Agora Cité internationale de la danse de Montpellier. DRAC PACA. Ville d’Avignon

Naïf Production är associerat kompani på Hivernales-CDCN d’Avignon och var utvald till Aerowaves 2019

Presenteras genom Dansnät Sverige med stöd av Kulturrådet