Turboscen

Från idé till föreställning på en enda dag!

Våra deltagare träffas tidigt på morgonen. Ingen vet vad som ska skapas under dagen, inte ens pedagogerna. Det enda de vet är att kl. 19:30 kommer publiken att välla in i salongen. Från ingenting skapas manus, koreografi, repliker, musik, kostym, mask, scenografi, ljus; allt som hör en scenkonstproduktion till. Med lek och lust, och en gnutta tidspress, får kreativiteten flöda i rummet – det finns ingen tid att vänta; bara att skapa och att upptäcka. Dagen genomförs av ledare och pedagoger från Teatersmedjan och Regionteatern Blekinge Kronoberg.

Är du intresserad av skådespeleri, dans, scenteknik och scenografi är detta dagen för dig!

För dig mellan 14 och 19 år. Yngre och äldre personer får delta i mån av plats.
Det är gratis att medverka och ingen förkunskap krävs. Begränsat antal platser.

Vi bjuder på mat under dagen, det börjar 09.00 och pågår till 21.00.

OBS! Sista anmälningsdag är fredagen den 17:e februari

Ett samarbete mellan Regionteatern Blekinge Kronoberg och Teatersmedjan i Blekinge

teatersmedjan.se

Biljetter och information